نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم
نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم

نامه ۱۰۴ : ارتاهالیدی ٬ انتخابات و مبعث

سلام پسرم

بعد از مدتها بحث و تفکر و مشورت هنوز که هنوزه از اسمت مطمئن نیستیم . قبلا هم گفته بودم دوست دارم اسمت کوتاه باشه و فارسی و ترجیحا معادل خارجی هم داشته باشه و معنی و تلفظ بدی هم نداشته باشه طوریکه کسی اذیت یا مسخره ات کنه .

به خیلی اسمها فکر کردیم رایان ٬ ایلیا ٬ باربد ٬ آرمان ٬ نیک ٬ سینا ٬ مانی و این اواخر نامی

اما هنوزم به نتیجه قطعی نرسیدیم و من و مامانت مثل جلیلی و کاترین اشتون فقط با هم مذاکره بی نتیجه میکنیم . 

انتخاب اسم یه چیز کاملا سلیقه ایه و ریشه در خاطرات و ذهنیت ما داره و ممکنه یه اسمی که به نظر شما خیلی شیک و مجلسی میاد از نظر من اصلا خوب نباشه و برعکس .

دلیلش هم اینه که شما از اون اسم و صاحبش خاطره خوبی دارید و من ندارم .

نمیدونم شاید داریم زیادی مته به خشخاش میذاریم ولی دوست دارم اسمت واقعا اسم خوبی باشه و بزرگ که شدی دوستش داشته باشی . 


قدیما مردم راحت بودن . ده دوازده تا بچه میاوردن و اگه پسر بود اسم امام ها رو میذاشتن و اگه دختر بود اسمای مذهبی زن انتخاب میکردن

اصلا قدیمی ها انگار قبل بدنیا اومدن بچه به اسمش فکر نمیکردن و ذهنشون درگیر این موضوع نبوده . وقتی بدنیا میومد یه ریش سفید و بزرگتری در گوشش اذان میگفت  یه اسم براش انتخاب می کرد . اسمش رو بذارید باقر به یاد مرحوم آقا بزرگ یا اسمش رو بذارید کلثوم به یاد ننجون خدابیامرز . البته روز و تاریخ و محل تولد هم خیلی مهم بوده

چون توی محرم بدنیا اومده اسمش رو میذاریم ابولفضل

چون نذر مشهد داریم اسمش رو میذاریم رضا

چون فاطمیه است میذاریم فاطمه

چون عید قربانه میذاریم قربان یا ابراهیم وووووو


فکر کن پسرم . اگه قرار بود منم مثل قدیما بر مبنای تاریخ تولدت برات اسم انتخاب کنم و از اونجا که تاریخ تولدت احتمالا ۱۶ خرداده یعنی درست بعد از ارتحال و دقیقا شب مبعث  و در بحبوحه انتخاباته  چه گزینه های خوب و وسیعی  دارم :


روح الله . محمد . رسول . فرج* ٬ فتنه ٬ حماسه ٬ ساندیس ٬ محسن رضایی ٬ باتوم  وووووو




* : انتظار ( فرج ) از نیمه خرداد کشم .

نظرات 11 + ارسال نظر
خاله خانمی یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 http://khalehkhanoomi.blogsky.com

بذارید روح الله صداش می کنیم رولیا ....
هم خدا و پیغمبر پسنده هم انقلاب پسند ...
حالا خوبه بزنه به جای ۱۶ دقیقا روز ۱۴ خرداد به دنیا بیاد ...

سمیرا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 http://nahavand.persianblog.ir

فرج به نظرم شیکه...فتنه هم بد نیست...اما بذارید اسفندیار از همه قشنگتره

نینا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 http://taleghani.persianblog.ir/

نامدار باشه و سلامت

سمیرا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:01

آرمان که حرف نداره
جدا از شوخی ، اسم آدما روی تعیین سرنوشتشون اثر داره ، البته اینو من نمیگم ، یه علم ثابت شده است ، حتی میگن اگر اسم را بشکنید نیز باعث تغییر مسیر زندگی شخص میشید یا از ابتدا کامل صداش کنید یا اگر مخفف میکنید تا آخر همونو صدا کنید !

باغبان یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:10 http://laleabbasi.blogfa.com

این خط آخری رو من می خواستم پست قبلی بنویسم انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

تیراژه یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:21 http://tirajehnote.blogfa.com

روح ا..؟!...فرج؟!..یا خداااا!
راستی...تیرداد و تیهو هم خوبه ها!
مدیونی فکرکنی دارم با اسم خودم ست میکنم!

بهترین اسم رو پیدا خواهید کرد..شک نکنید. این دغدغه ی پدر و مادرهای با سواده که اینهمه وقت میگذارند برای پیدا کردن بهترین نام ای که یک عمر قرار است فرزندشان به آن خوانده شود.

سارا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:36 http://haleman.blogsky.com

مهیار م اسم قشنگیه کیان هم

دل آرام یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:59 http://delaramam.blogsky.com

الهی فدای پسر گلمون بشم من
هم خودش و هم پدر و مادرش به اندازه کافی شیک هستند و مطمئنم بهترین اسم براش انتخاب میشه
پدر عزیز، مطمئن باش برای اسم زیبایی که براش انتخاب میکنید سپاسگزارتون خواهد بود.

بهار همیشگی دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:33

فتنه
ساندیس !!!!!
یعنی این دو تا خیلی شیک و با کلاسه

سینا سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:26

نامی اسم خوبی نیست بنظرم مفهوم و معنی خاصی نداره به تنهایی
بعدا که بزرگ شد ازتون بپرسه معنی اسمم چیه چی میگین میگید پسرم معنیش میشه مشهور یا شهیر ؟؟؟ با اتفاق نظر اسمی انتخاب کنید که به تنهایی هوییت داشته باشه و میتونه به کودک در اینده هویت ببخشه پس باید فکر مثبت پشت اون اسم باشه چون این فکر در کودک هم تاثیر میزاره.
مثلا دانیال معادل لاتین داره ولی چرا دنبال همچین چیزی هستین? با تلقین این افکار باعث دوگانگی و دلزدگی فرهنگی در کودکتون در اینده نشین . بنظرم اسم اصیل ایرانی انتخاب کنید با گویش و بیان اسان لاتین ... اون جاییم که نوشتین اسمی میخواین که نشه تغییرش داد ومسخره بشه فکر خوبیه و حتما بهش عمل کنین

مهتاب سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:10

مهربد رو دوست دارم خیلی و پیشنهاد میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد