نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم
نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم

نامه ۵۱ : چی صدا کنم تو رو ؟

سلام پسرم ! 

شاید انتخاب اسم انقدری که من فکر می کنم سخت نباشه . به هر حال من و مامانت با هم به توافق نمی رسیم . هر اسمی که اون خوشش میاد من دوست ندارم و خودمم از هیچ اسمی انقدر خوشم نمیاد که انتخابش کنم .  

چند تا پارامتر برای انتخاب اسم مد نظرم بود : یکی اینکه حتما اسم فارسی باشه  و دوم اینکه یک بخشی باشه و نه چند بخشی و سوم اینکه معادل خارجیش هم موجود باشه . 

مثلا اسم خودم دانیال هر سه تا خاصیت بالا رو داره . 

به همین دلیل هر اسمی که مامانت انتخاب میکرد به دلیل مغایرت با یکی از خواص بالا رد می شد . تا اینکه خیلی اتفاقی من به اسم سینا برخوردم . به نظرم اسم خوبی اومد . هم ساده بود و هم فارسی و هم معادل غربی داره . این شد که با خوشحالی و ذوق به مامانت گفتم و مامانت هم با اینکه حس کردم زیاد خوشش نیومده قبول کرد . 

اما این ظاهرش بود . تو هنوز خانوم ها رو نشناختی پسرم ! 

 

دیروز خواهرم زنگ زد و هرچی تونست در مورد اسم سینا بد گفت و هزار دلیل و علت آورد که این اسم خوبی نیست . میدونی اینکه آدما از یه اسمی خوششون میاد یا بدشون میاد فقط بستگی به ذهنیت و خاطرات خوب و بدشون داره و کاملا سلیقه ایه . یعنی ممکنه خواهرم به خاطر ذهنیت بدش از این اسم خوشش نیاد و من به خاطر خاطرات خوبم این اسم رو دوست داشته باشم . 

دلیل اینکه ما تعجب می کنیم که چطور ممکنه یک پدر و مادر فلان اسم ضایع رو برای بچشون انتخاب کردند هم همینه . ما ذهنیت درستی از اون اسم نداریم درحالیکه پدر و مادر اون بچه ممکنه دوستش داشته باشند .  

 

به هرحال خواهرم انقدر از اسم سینا بد گفت که ذهنیت من هم خراب شد و حالا داریم دوباره دنبال اسم می گردیم . فکر می کنم مامانت خودش به خواهرم گفته که این حرفا رو بزنه . شایدم اشتباه می کنم .  

اینبار سر هر اسمی که هردومون توافق کنیم دیگه تغییرش نمیدم . چون دوست دارم از همین حالا اسمت رو صدا بزنم . آخه تو صدامونو  می شنوی و باید به اسمت عادت کنی . 

 

میدونی پسرم ؟ اسم تو هرچی که باشه برای من قشنگ ترین اسم دنیاست .  

پس تو نگران هیچی نباش و همه چیز رو بسپر به من  

قول میدم اسم خوبی برات انتخاب کنم . 

 

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
ابوعدنان سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:03 http://abooadnan.blogsky.com

ماهم همچین مشکلی در انتخاب اسم داشتیم اسمها را داخل پلاستیک گذاشتیم وبه هم زدیم ویکی را انتخاب کردیم مسله به این راحتی حل شد

آقا من دوس دارم خودم انتخابش کنم
نمیخوام با شانس و قرعه کشی بشه

طـ ـودی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:29

چقد شیرینن این نوع کارای سخت، نمونه اش همین انتخاب اسم، جدا خیلی سخته، ولی خیلی شیرین، مخصوصا وقتی اسمو انتخاب میکنی و هربار با صدا کردنش کلی عشق میکنی
بعد اینکه کاش عکس اولین لباس هایی که واسه پسرک گرفتید رو میذاشتید، لوس نیس، خاطره اس

حتما در اولین فرصت اینکار رو میکنم

خودم چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 http://swipi.blogsky.com

آخه ببخشید این همه اسم قشنگ
تو رو خدا یه اسم بزارید که بچه هم خوشش بیاد
مثلا داوود بهتره معادل انگلیسشم میشه دیوید
نه جداً اگه اسم پسر بخاین براتون سرچ میکنم که هم از لحاظ معنی قشنگ باشه هم از نظر لغوی
مثلا بچه های خواهرم که بدنیا اومدن چون دوقولو بودن و یکی پسر بود و یکی دختر اسمشون ادرین و ادرینا انتخاب شد
ادرین اسم پسره و به معنای پادشاه قدرتمنده به اسم خودتون هم زیاد میاد
البته نظر خودتونه
اگه دوس داشته باشید بازم پیشنهاد میدم نهایتش شمام میگید نه

ممنون میشم چند تا اسم پیشنهاد کنید البته انتخاب اسم سلیقه ای هست مثلا من از اسم داود خوشم نمیاد

بانوی اجاره ای چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 http://wf3.blogsky.com

چه حس خوبیه که آدم یکی رو داره که فداش بشه ...

درسته

نینا پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 http://taleghani.persianblog.ir/

چند تا اسم پیشنهادی
آرتین
آتبین
شنتیا
آریا
بردیا
داود
بنیامین
این احساساتتونو خیلی دوست دارم
ارتباط با جنین تا این حد
خوشبحال پسر گلتون

آریا اسم خوبیه
از همه بیشتر خوشم اومد
مرسی نینا خانم

مهشاد جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:16 http://mahshadjoon2008.blogfa.com

بنظرم بنیامین اسم مناسبی باشه
با پارامترهای شما هم جور در میاد

درسته

زنی د ر دور دست جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 http://zanitanhawador.blogfa.com/

پس مامانش چی؟
به نطرمن کاشکی یه جوری میشد هرکی اسمشو خودش انتخاب میکرد..

کاش میشدا
بعضی کشورها عوض کردن اسم انقدر که اینجا هست سخت نیست
هرکس میتونه اسمش رو عوض بکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد