نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم
نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم

نامه هفتم : آدمبزرگا مجبورن

سلام گندمک ! 

 

صبح اولین روز هفته ات به خیر ... 

توی دنیای ما واحدهای مختلفی برای اندازه گیری زمان وجود داره  

هرچند برای تو ٬ گندم کوچولو زمان و مکان هنوز تعریف خاصی نداره و هیچ برداشتی ازاونا نداری اما وقتی اومدی به دنیای آدمبزرگ ها می فهمی که شاید مهم ترین و ارزشمند ترین چیزی که یه آدم باهاش روبرو میشه زمانه ... 

 

ثانیه ٬ دقیقه ٬ ساعت ٬ روز ٬ هفته ٬ سال  

اینا مهم ترین واحدهای زمانی هستند . 

 

هفته از هفت روز تشکیل شده و یکی از واحد های مهمه . مثلا تو الان عمرت نزدیک به هفت هفته است و من نزدیک به ۱۷۲۰ هفته  

می بینی چقدر با هم اختلاف سن داریم ؟ 

  

توی دنیای آدمبزرگا ٬ شنبه اولین روز هفته است . شروع چند روز کار و تلاش  

بعضی ها که شغلشون رو دوست دارند شنبه ها رو هم دوست دارند چون میان سر کار 

بعضی ها هم مثل من چون از کارشون خوششون نمیاد از شنبه ها متنفر هستن ...  

 

مطمئنم وقتی بدنیا بیای نفرت من از شنبه ها بیشتر هم میشه . چون مجبورم تو و مامانی رو توی خونه تنها بذارم و بیام سر کار .

 

میدونی چیه گندم کوچولو ؟ 

من کارم رو دوست ندارم ولی ناچارم که بیام سر کار  

ناچارم بیام تا پول در بیارم و بتونیم زندگی کنیم . 

لابد می پرسی پول چیه ؟ 

لابد می پرسی اگه کارت رو دوست نداری چرا میری  سر کار ؟  

اگر صبر داشته باشی همه چیز رو برات توضیح میدم عزیزم . 

فقط انقدر بگم که پول لذت بخش ترین چیز مزخرف دنیاست و آدمبزرگا برخلاف بچه ها خیلی اوقات

 مجبور هستند کارهایی بکنند که دوست ندارند انجام بدهند . 

 

میدونم که الان از حرفهای من گیج شدی و حق هم داری گیج شده باشی . 

اما وقی بدنیا اومدی و بزرگ شدی منظورم رو خوب خوب می فهمی ... 

 

این چند روز مواظب خودت باش عزیزم 

نگرانتم ... 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
طـ ـودی شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:38

پول لذت بخش ترین چیز مزخرف دنیاست
این جمله رو خیلی دوس دارم!!

من بیشتر از دوست داشتن بهش اعتقاد دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد