نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم
نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم

خونه سازی

وقتی بچه بودم یکی از آرزوهایم داشتن خونه سازی یا همان لگو بود .

هرچند این اساب بازی خیلی هم لوکس و قیمتی نبود اما نمی دانم چرا هیچ وقت نداشتم یا شاید هم داشتم و یادم نیست . به هرحال این خونه سازی های رنگی رنگی انقدر برایم جذاب و دوست داشتنی بودند که شبها با تصور بودن در اتاقی پر از لگو خوابم می برد و گاهی که می ترسیدم یا ناراحت بودم با پناه بردن به این رویا ( منظورم رویای اتاق پر از لگوهای رنگی رنگیست ) افکار بد و ترسناک را از ذهنم دور می کردم .

لگو انصافا اسباب بازی ارزان قیمتی نیست . یعنی شاید باور نکنید اما یک سطل لگوی مثلا صد و بیست قطعه ای با اینکه به ظاهر خیلی ارزشمند نمی آید اما قیمتش حدود صد هزارتومان است .

حالا مانی و برادرش بزرگ می شوند و اینجا را می خوانند و می گویند صد هزار تومان که پولی نیست . نه بابا جان برای شما پولی نیست ولی برای ما در سال هزار و سیصد و نود و سه خورشیدی مبلغ قابل توجهی است که برای شرمنده نشدن خودم نمی گویم چند درصد از حقوق ماهیانه مرا تشکیل می دهد .


برای تولد یکسالگی مانی یک سطل لگو برایش خریدم و این بازی یکی از سرگرمی های محبوب مانی است . اوایل با علاقه زیاد خودم هم می نشستم به خانه سازی اما مانی کمتر به این بازی علاقه نشان می داد . هرچه می ساختم با لذت و خونسردی ویران می کرد طوری که بعد از مدتی از ساخت و ساز پشیمان شدم .

بازی مورد علاقه مانی با لگو ها جمع آوری آنهاست . 

با دقت و زحمت فراوان لگوها را از گوشه و کنار خانه جمع می کند و در سطل می ریزد و به محض اتمام کار با لگدی محکم دوباره همه را پخش زمین می کند و اینکار را صدها بار انجام می دهد بدون ذره ای خستگی و پشیمانی .


با این حساب اصلا عجیب نیست که روز و شب چندین و چند بار با گذاشتن پا روی لگوها دادمان به هوا برود .یکهو زیر بالش و رختخواب و سفره مان لگو پیدا کنیم و با تکان دادن هر بخش از اسباب خانه یک عالمه لگوی رنگی رنگی کشف کنیم .


این هم بخشی از دنیای بچه داری است .اینکه داشتن یک خانه تمیز و مرتب را باید برای همیشه به فراموشی بسپرید .


نظرات 3 + ارسال نظر
فرشته شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:16

بابک صبر کن تقریبا از 4 سالگی به بعد به شدت علاقه پیدا میکنه به بازی با لگو....فقط نگهشون دار..چون با این افزایش قیمت وحشتناکشون بعیده بعدها بتونیم بخریم دیگه...

رضوان سادات شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:14

نامرتب بودن خونه هم جزو شیرینیای بچه داریه

پروین سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:25

فیلم پخش و پلا کردن لگوهاش رو بذار برامونو بابا هم انقدر خسیس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد