نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم
نامه هایی به ( باران )

نامه هایی به ( باران )

اینجا برای پسرهایم می نویسم

نامه ۱۰۱ : خبر داااار

سلام پسرم

در تمام مدت دو سال خدمت سربازی روزی نبود که به بخت بدم لعنت نفرستم که چرا سربازی من که درس خوندم باید از یه بیسواد هم سخت تر باشه و اینکه چقد بدشانسم و روزی نبود که برای تموم شدن اون روزهای بد و مزخرف ثانیه شماری نکرده باشم .

اون دو سال مث کابوس گذشت و تموم شد و یکی از ناراحتیام این بود که پدرم بصورت کاملا عامدانه انگار دوست داشت من این تجربه رو از سر بگذرونم . برای امریه یا تدریس حین خدمت یا رفتن به ارگان هایی که کمتر سخت می گرفتند حاضر نشد به هیچکدوم از دوستهاش رو بندازه و من فکر می کردم که پشتم رو خالی کرده ...


توی همه نوه های پسری چه خانواده بابا و چه خانواده مادرم من اولین کسی بودم که خدمت رفتم و تا آخرش وایسادم . بقیه یا نرفتن یا معاف شدن یا فرار کردن یا انقد فرار کردن تا معاف شدن. هرچند همه چی تو دنیا نسبیه اما من حس می کنم اینکه من نسبت به سایر نوه ها چه در زمینه تحصیل و چه زندگی شخصی و چه موقعیت شغلی موفق تر هستم یه ارتباطی با این سربازی رفتن داشته و داره .


میدونم که پدرم منو خیلی دوست داشت و با این وجود اجازه داد من اون همه سختی رو تحمل کنم تا روی پای خودم بایستم و هرچند اون موقع ازش دلخور بودم ولی حالا خوشحالم 


میدونی پسرم ؟ اینکه پدر و مادرها اجازه ندن آب تو دل بچه هاشون تکون بخوره و دست به سیاه و سفید نزنن و هیچ سختی و مشکلی رو درک نکنند خیلی هم خوب نیست .

تو باید خودت متوجه بشی که زندگی اونقدر ها هم آسون نیست و دنیا پره از سختی و رنج

و هیچ راحتی و آسایشی بدون تحمل اون دردها و رنج ها بدست نمیاد .


دوست دارم وقتی که بزرگ شدی و مرد شدی تو هم متوجه بشی که گاهی وقتها حمایت نکردن پدر و مادرا خود خود حمایته .




نظرات 4 + ارسال نظر
وحید شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 http://link.avatis.ir

من وحید هستم وبلاگ قشنگی دارید اگر مایل به تبادل لینک هستید به سایت من سری بزنید.

خاله خانمی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 http://khalehkhanoomi.blogsky.com

از قدیم گفتن تا پدر و مادر نشی نمی تونی بفهمی که پدر و مادرت چه حسی بهت داشتن و دارن ...

نینا شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 http://taleghani.persianblog.ir/

مرد باش و قویییییی پسر.
باباراست میگه

بهار همیشگی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:21

گاهی اوقات پدر و مادرها سخت تر از زمانه هم سخت گیری میکردندتا یه حدش خوبه ولی بیشتر از یه حدی بچه رو در دوران کودکی بزرگ میکنه و این خیلی بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد